Cserepénztárgép

 

Ha az online pénztárgép meghibásodik, akkor azt üzemeltetőnek haladéktalanul jeleznie kell a szervize felé. A javítás idejére üzemeltetőnek lehetősége van kérvényezni cserepénztárgépet, amit szintén a szerviznek kell jelezni. Fontos, hogy nem a szerviz kötelessége a cserepénztárgép biztosítása, hanem a forgalmazóé.

48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet

42. § (1) *  Az üzemeltető kérésére a forgalmazó köteles a bejelentéstől számított 8 napon belül cserepénztárgépet biztosítani a javítás idejére.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott időtartam
a) a megjavított pénztárgép visszaszolgáltatásáig,
b) a javíthatatlannak minősített pénztárgép visszaszolgáltatásától számított 8. napig,
c) *  az a) pont alá nem tartozó pénztárgép visszaszolgáltatása esetén a pénztárgép más forgalmazó általi azonnali megjavításáig vagy e más forgalmazó által az (1) bekezdésben foglaltak megfelelő alkalmazásával biztosítandó cserepénztárgép rendelkezésre bocsátásáig, de legfeljebb a pénztárgép visszaszolgáltatásától számított 15. napig tart.

A cserepénztárgép igénylésén túl szükséges egy átszemélyesítési kódot is kérvényezni a PTGREG formanyomtatványon (könyvelő által). Ezt a kódot szerviz továbbítja forgalmazónak, aki az ügyfél nevére „átíratja” (átszemélyesíti) a cseregépet és elküldi a szervizek. Ezek után szerviz fogja kiadni az üzemeltetőnek, aki ezzel egy időben rögzíti a javítandó pénztárgép gépnaplójába a cseregép adatait (pl.: AP szám, kiadás dátuma, zárás sorszáma, stb.).

Azon időszak alatt, míg üzemeltető nem tudja teljesíteni a pénztárgéppel történő nyugtaadási kötelezettségét, addig kézi nyugtát kell kiállítania. A cserepénztárgép kézhezvételét követően első lépésként az addig kézzel bizonylatolt nyugtákat rögzíteni kell a cserepénztárgépbe (utólagos rögzítés). Az utólagos rögzítéshez külön adóügyi napot kell nyitni. Az utólagos rögzítéssel érintett időszak egy-egy adóügyi napjának bevételét egy nyugtán, forgalmi gyűjtőnként egy tételben kell rögzíteni. Majd napi zárást kell végrehajtani a pénztárgépen, amit az érintett időszak alatt kiállított nyugtákkal együtt meg kell őrizni! Előfordulhatnak olyan esetek is, hogy a pénztárgépen nem lehet egy összegben beütni az egy napra és egy gyűjtőre vonatkozó összeadott forgalmi adatokat (pl.: nyugta végösszegre vonatkozó összegkorlát), ebben az esetben megengedett az érintett időszakra vonatkozó egy-egy adóügyi napon keletezett bevétel több nyugtán való rögzítése.

Fentiek értelmében érdemes a meghibásodás napjától kezdve napi szinten összegezni a forgalmi adatokat, figyelve az ÁFA kulcsokra, fizetési módokra (pl.: bankkártyás fizetés). Ez nagy mértékben megkönnyíti a nyugtázott időszak rögzítését!

A javított pénztárgép visszaszolgáltatásakor üzemeltető szerviznek visszaadja a pénztárgépet, aki a megjavított pénztárgép gépnaplójába elvégzi a bejegyzéseket (javítási esemény, cserepénztárgépre vonatkozó adatok, stb.). Mindezek után szerviz visszaküldi forgalmazónak a cserepénztárgépet, aki haladéktalanul vissza személyesíti a saját nevére.

 

Munkatársaink szívesen adnak tájékoztatást jelenlegi és jövőbeni ügyfeleink számára a pénztárgép üzemeltetéssel kapcsolatos jogi és gyakorlati kérdésekben. Amennyiben Ön nem ügyfelünk, legyen kedves pénztárgép üzemeltetéssel kapcsolatos kérdéseivel saját pénztárgép szerviz partnerét megkeresni.

Szolgáltatásainkat elsősorban Vas megye, és Zala megye területén végezzük. Elsősorban Körmend, Szombathely, Kőszeg, Vasvár, Szentgotthárd, Sárvár, Lenti, Zalalövő, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Őriszentpéter, Jánosháza térségében.

További információk az általunk forgalmazott pénztárgép típusokról…

Általunk forgalmazott pénztárgép kiegészítők, kellék anyagok, tartozékok…

További részletes információk, pénztárgép tulajdonosoknak, használóknak, bérlőknek, cégvezetőknek…
 

További szolgáltatásaink