Pénztárgép átszemélyesítés, meglévő használt pénztárgép eladása, használt pénztárgép vásárlása

 

Fontos változások 2020-ban! Pénztárgép használók számára, akik számlát is állítanak ki. Kérjük olvassa el! Katt ide. 

 

Pénztárgép átszemélyesítéséről akkor beszélünk, ha egy üzemben lévő pénztárgépet szeretnénk átíratni egy másik üzemeltető nevére (pl.: pénztárgép eladása, adószám törzsszámának megváltozása esetén, cserepénztárgép kiadásakor). Adott adószámról ugyanarra az adószámra az átszemélyesítés nem lehetséges! Fontos tudni, hogy ezt a funkciót nem minden pénztárgép támogatja. Azon pénztárgépeken valósítható meg a folyamat, amelyek megfelelnek a 9/2016. (III. 25.) NGM rendeletnek (olyan szoftver fut rajtuk, ami már támogatja az átszemélyesítés funkciót). Cégünk vállalja az alábbi típusok átszemélyesítését: Euro 150-TE Flexy, Mica Jota-M, Micra Jota-S, Micra Sento-M, Micra Mini-M, CashCube Light, CashCube Mini, FisCat Neon+, FisCat iPalm, Datecs DP-25

Első lépésként a leendő üzemeltetőnek meg kell igényelnie (pl. a könyvelő által) a PTGREG nyomtatványon a 16 számjegyű, úgynevezett átszemélyesítési kódot. Ezt a kódot a szerviznek el kell juttatni, ugyanis a pénztárgép más üzemeltetőhöz rendelése ezzel valósul meg. Az átszemélyesítési kód a kiadástól számított egy éven belül használható fel! Figyelem! Tapasztalataink alapján ügyfeleink gyakran összekeverik az üzembehelyezési kóddal, ami átszemélyesítés során nem használható fel!

 

 

Átszemélyesítési kód igénylése:

Az adatlap és kitöltési útmutatója a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapjáról, a Nyomtatványkitöltő programok menüpont alól a nyomtatvány nevének kiválasztásával, vagy közvetlenül az alábbi linkre kattintva érhető el a PTGREG nyomtatvány.

 

 

Ányk nyomtatvány megnyitása

ÁNYK nyomtatvány kitöltő programban lehet megnyitni a letöltött PTGREG nyomtatványt. Ányk nyomtatványkitöltő letöltése, telepítése az alábbi linkről lehetséges. Ányk nyomtatványkitöltő program használati útmutatójának letöltése. Az Ányk használatához szükséges Java keretrendszer letöltése.

 

 

Ányk hálózatos üzemeltetése könyvelő irodák, vállalkozások, intézmények számára

A hatékony munkavégzés szempontjából javasoljuk irodák számára az Ányk hálózatos használatát.

Az Ányk hálózatos üzemeltetéséről további információ itt.

 

 

Átszemélyesítés előtti tudnivalók, elvárások:

  • átszemélyesítési kód megkérése (pl.: könyvelő által) PTGREG nyomtatványon
  • selejtezett (forgalomból véglegesen kivont, kiszerelt Adóügyi Ellenőrző Egységgel rendelkező) pénztárgépet nem lehet átszemélyesíteni
  • leendő új üzemeltetőnek tudnia kell igazolni, hogy az átszemélyesítendő pénztárgép jogszerűen van a birtokában (pl.: számla)
  • a pénztárgépnek rendelkeznie kell aktív adatkapcsolattal (ellenőrizni kell a pénztárgép megvásárlását megelőzően, hogy nincs-e elmaradása a pénztárgép mobil kommunikációs szolgáltatója felé az előző tulajdonosnak)
  • a pénztárgépen csak akkor engedélyezett az átszemélyesítés, ha a pénztárgép korábbi kötelező éves felülvizsgálatai rendre elvégzettek, valamint a pénztárgép megfelelő műszaki állapotban van (AEE akkumulátor, SD kártya hiba)

 

Kérjük ügyfeleinket, hogy az alábbi dokumentumokat hozzák magukkal az átszemélyesítéskor!

 

Egyéni vállalkozók esetében:

  • Átszemélyesítési kód
  • Egyéni vállalkozói igazolvány
  • Személyazonosságot igazoló okmány (személyi igazolvány, vagy jogosítvány, vagy útlevél és lakcímkártya)
  • Meghatalmazás (abban az esetben, ha nem az aláírásra jogosult személy jár el)

 

Cégek esetében:

  • Átszemélyesítési kód
  • Cégkivonat
  • Aláírási címpéldány
  • Személyazonosságot igazoló okmány (személyi igazolvány, vagy jogosítvány, vagy útlevél és lakcímkártya)
  • Meghatalmazás (abban az esetben, ha nem az aláírásra jogosult személy jár el)

 

Átszemélyesítés előtt a korábbi üzemeltető pénztárgépben tárolt forgalmi adatai, valamint a lezárt pénztárgépnapló átadásra kerülnek, melyeket 8 évig köteles megőrizni! Az új üzemeltetővel történő mobil adatkommunikációs szerződéskötéssel egyidejűleg az előző üzemeltető szerződése felmondásra kerül (ha eddig nem történt meg). Az új üzemeltető az átszemélyesített pénztárgéphez újonnan kiállított pénztárgépnaplót kap.

Figyelem! Az átszemélyesítés nem befolyásolja a rendeletben meghatározott 12 hónap kötelező éves felülvizsgálati határidőt! Ennek tudatában meg kell érdeklődni és feljegyezni az előző üzemeltetőtől, hogy mikor történt a legutóbbi éves felülvizsgálat (ha még nem történt felülvizsgálat, akkor az első üzembehelyezési időpont a mérvadó).

 

 

Munkatársaink szívesen adnak tájékoztatást jelenlegi és jövőbeni ügyfeleink számára a pénztárgép üzemeltetéssel kapcsolatos jogi és gyakorlati kérdésekben.

Tevékenységeink: pénztárgép értékesítés, pénztárgép javítás, pénztárgép szerviz, pénztárgép átszemélyesítés és egyéb kapcsolódó szolgáltatások.

Szolgáltatásainkat elsősorban Vas megye, és Zala megye területén végezzük. Elsősorban Körmend, Szombathely, Kőszeg, Vasvár, Szentgotthárd, Sárvár, Lenti, Zalalövő, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Őriszentpéter, Jánosháza térségében.

További információk az általunk forgalmazott pénztárgép típusokról…

Általunk forgalmazott pénztárgép kiegészítők, kellék anyagok, tartozékok…

További részletes információk, pénztárgép tulajdonosoknak, használóknak, bérlőknek, cégvezetőknek, könyvelőknek…