Mi a teendő, ha az online pénztárgép elromlik?

 

 

Abban az esetben, ha a pénztárgép meghibásodik, első lépésként az üzemeltetőnek be kell azt jegyeznie a pénztárgépnaplóba a meghibásodás pontos dátumával/idejével valamint, a szerviznek is be kell jelenteni a meghibásodás tényét. A szervizben ügyfél kérheti a pénztárgép javítását vagy új pénztárgép üzembe helyezését. Szerviz az eseményt egyedi sorszámmal látja el (nyilvántartási szám), amit üzemeltetőnek szintén be kell rögzíteni a pénztárgépnaplóba annak kiadási időpontjával együtt, valamint részéről azt is be kell jegyeznie, hogy javítást vagy másik pénztárgép üzembe helyezését kérte.

 

A szerviz köteles a bejelentéstől számított 5 munkanapon belül megkísérelni a pénztárgép megjavítását.

Ügyfél kérésére a forgalmazó /azaz nem a pénztárgép szerviz/ köteles a bejelentéstől számított 8 napon belül cserepénztárgépet biztosítani a javítás idejére, ami

a, a megjavított pénztárgép visszaszolgáltatásáig,

b, a javíthatatlannak minősített pénztárgép visszaszolgáltatásától számított 8. napig,

c, az a) pont alá nem tartozó pénztárgép visszaszolgáltatása esetén a pénztárgép más szerviz általi azonnali megjavításáig vagy e más szerviz által biztosítandó cserepénztárgép rendelkezésre bocsátásáig, de legfeljebb a pénztárgép visszaszolgáltatásától számított 15. napig tart.

 

 

Amennyiben cserepénztárgép kiadására sor kerül, akkor a szerviznek a kiadás időpontján túl a kiadott cserepénztárgép típusát, AP számát és annak kiadáskori forgalmi adatait (zárásszám, göngyölített forgalom) a meghibásodott pénztárgép pénztárgépnaplójába be kell vezetnie. A javítás befejeztével a szerviznek ugyancsak be kell írnia a gépnaplóba aláírásokkal igazoltan mind a javított, mind a visszaadott cserepénztárgép bevételi adatait.

 

Amíg ügyfél nem tudja teljesíteni a pénztárgéppel történő nyugtaadási kötelezettségét, addig kézi nyugtát kell kiállítania. Amint megkapja a cserepénztárgépet vagy a javított pénztárgépet, ezeket a kézi nyugtákat első tételként be kell ütnie a cseregépbe vagy a megjavított pénztárgépbe (utólagos rögzítés). Az utólagos rögzítéshez külön adóügyi napot kell nyitni. Az utólagos rögzítéssel érintett időszak egy-egy adóügyi napjának bevételét egy nyugtán, forgalmi gyűjtőnként egy tételben kell rögzíteni. Majd napi zárást kell végrehajtani a pénztárgépen, amit az érintett időszak alatt kiállított nyugtákkal együtt meg kell őrizni! Előfordulhatnak olyan esetek is, hogy a pénztárgépen nem lehet egy összegben beütni az egy napra és egy gyűjtőre vonatkozó összeadott forgalmi adatokat (pl.: nyugta végösszegre vonatkozó összegkorlát), ebben az esetben megengedett az érintett időszakra vonatkozó egy-egy adóügyi napon keletezett bevétel több nyugtán való rögzítése.

 

Fentiek értelmében érdemes a meghibásodás napjától kezdve napi szinten összegezni a forgalmi adatokat, figyelve az ÁFA kulcsokra, fizetési módokra (pl.: bankkártyás fizetés). Ez nagy mértékben megkönnyíti a nyugtázott időszak rögzítését!

 

 

 

 

Kollégáink NAV által regisztrált, engedéllyel rendelkező szakemberek, akik folyamatosan komoly szakmai képzéseken vesznek részt.

Munkatársaink szívesen adnak tájékoztatást jelenlegi és jövőbeni ügyfeleink számára a pénztárgép üzemeltetéssel kapcsolatos jogi és gyakorlati kérdésekben.

Tevékenységeink: pénztárgép értékesítés, pénztárgép javítás, pénztárgép szerviz, pénztárgép átszemélyesítés és egyéb kapcsolódó szolgáltatások.

Szolgáltatásainkat elsősorban Vas megye, és Zala megye területén végezzük. Elsősorban Körmend, Szombathely, Kőszeg, Vasvár, Szentgotthárd, Sárvár, Lenti, Zalalövő, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Őriszentpéter, Jánosháza térségében.