Új pénztárgép vásárlás menete, pénztárgép vásárláshoz szükséges dokumentumok, üzembehelyezési kód használata, üzembehelyezési kód igénylése
Fontos változások 2020-ban! Pénztárgép használók számára, akik számlát is állítanak ki. Kérjük olvassa el! Katt ide.
Első lépésként a leendő üzemeltetőnek meg kell igényelnie (pl. a könyvelő által, vagy a következő bekezdés alapján) a PTGREG nyomtatványon a 16 számjegyű, úgynevezett üzembehelyezési kódot. Ezt a kódot a szerviznek el kell juttatni, ugyanis a pénztárgép üzemeltetőhöz rendelése ezzel valósul meg. Az Üzembehelyezési kód a kiadástól számított egy éven belül használható fel! Figyelem! Tapasztalataink alapján ügyfeleink gyakran összekeverik az átszemélyesítési kóddal, ami újonnan üzembe helyezett pénztárgéphez nem használható fel!
Mindezek után az üzemeltetőnek át kell gondolnia, hogy állandó vagy mozgó üzemeltetési helyen fogja használni a közeljövőben a pénztárgépét. Fontos tudni, hogy mozgóbolt, – és változó üzemeltetési hely esetében kizárólag olyan pénztárgép helyezhető üzembe, ami GPS egységgel van ellátva! Azon Üzembehelyezési kódok, amelyeken az üzemeltetési helynél a „változó üzemeltetési hely” illetve „mozgóbolt” megnevezés szerepel, kizárólag olyan pénztárgépen tudjuk felhasználni, ami GPS modullal szerelt! Ha ügyfél mégis állandó üzemeltetési helyen szeretné használni a pénztárgépét, ilyen esetekben új üzembe helyezési kód igénylését kell kezdeményeznie, a helyes telephely adatokkal!
Honlapunkon a pénztárgépek menüpontban illetve üzletünkben személyesen választhatják ki az általunk értékesített pénztárgép típusokat!
Ha rendelkezik üzembehelyezési kóddal és sikerült kiválasztani a leendő pénztárgépet, kezdődhet is a pénztárgép első üzembehelyezése üzletünkben. Mivel online pénztárgépről van szó, ezért ekkor történik meg a pénztárgépben lévő SIM kártya szolgáltatójával való szerződéskötés is!
Kérjük leendő ügyfeleinket, hogy az alábbi dokumentumokat hozzák magukkal a vásárláskor!
Üzembehelyezési kód igénylése:
Az adatlap és kitöltési útmutatója a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapjáról, a Nyomtatványkitöltő programok menüpont alól a nyomtatvány nevének kiválasztásával, vagy közvetlenül az alábbi linkre kattintva érhető el a PTGREG nyomtatvány.
Ányk nyomtatvány megnyitása
ÁNYK nyomtatvány kitöltő programban lehet megnyitni a letöltött PTGREG nyomtatványt. Ányk nyomtatványkitöltő letöltése, telepítése az alábbi linkről lehetséges. Ányk nyomtatványkitöltő program használati útmutatójának letöltése. Az Ányk használatához szükséges Java keretrendszer letöltése.
Ányk hálózatos üzemeltetése könyvelő irodák, vállalkozások, intézmények számára
A hatékony munkavégzés szempontjából javasoljuk irodák számára az Ányk hálózatos használatát.
Az Ányk hálózatos üzemeltetéséről további információ itt.
Egyéni vállalkozók esetében a pénztárgép vásárláshoz szükséges dokumentumok:
- Üzembehelyezési kód
- Egyéni vállalkozói igazolvány
- Személyazonosságot igazoló okmány (személyi igazolvány, vagy jogosítvány, vagy útlevél és lakcímkártya)
- Meghatalmazás (abban az esetben, ha nem az aláírásra jogosult személy jár el)
Cégek esetében a pénztárgép vásárláshoz szükséges dokumentumok:
- Üzembehelyezési kód
- Cégkivonat
- Aláírási címpéldány
- Személyazonosságot igazoló okmány (személyi igazolvány, vagy jogosítvány, vagy útlevél és lakcímkártya)
- Meghatalmazás (abban az esetben, ha nem az aláírásra jogosult személy jár el)
Könyvelő irodák, intézmények számára javasoljuk az ÁNYK nyomtatványkitöltő program hálózatos, munkacsoportos használatát információ itt.